Vilkår og betingelser

Home / Vilkår og betingelser
Indeks:

Artikel 1 – Definitioner

Artikel 2 – Identitet af iværksætteren

Artikel 3 – Anvendelsesområde

Artikel 4 – Tilbuddet

Artikel 5 – Aftalen

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelsesret

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Artikel 9 – Prisen

Artikel 10 – Overholdelse og garanti

Artikel 11 – Levering og udførelse

Artikel 12 – Aftale om løbende ydelser: Varighed, ophør og forlængelse

Artikel 13 – Betaling

Artikel 14 – Klageprocedure

Artikel 15 – Tvister

Artikel 16 – Yderligere eller forskellige betingelser

Artikel 1 – Definitioner

De anvendte termer i disse generelle betingelser defineres som følger:

  1. Fortrydelsesperiode: den periode, hvor forbrugeren kan udnytte sin fortrydelsesret;
  2. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i erhvervsmæssig sammenhæng og indgår en fjernkontrakt med iværksætteren;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Varighedstransaktion: en fjernkontrakt vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvis levering og/eller køb spredes over tid;
  5. Holdbart medium: enhver opbevaringsenhed, der giver forbrugeren eller iværksætteren mulighed for at opbevare information, der er givet personligt, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af informationen.
  6. Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren inden for fortrydelsesperioden at trække sig ud af fjernkontrakten;
  7. Modelformular: den modelformular, som iværksætteren stiller til rådighed for forbrugeren, og som forbrugeren kan udfylde, når han ønsker at udnytte sin fortrydelsesret;
  8. Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;
  9. Fjernkontrakt: en kontrakt, der indgås inden for rammerne af et organiseret system til iværksætteren ved hjælp af en eller flere midler til fjernkommunikation;
  10. Middel til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en kontrakt, uden at forbrugeren og iværksætteren mødes samtidig på samme sted;
  11. Betingelser: disse generelle betingelser for iværksætteren.

 

Artikel 2 – Iværksætterens identitet

Helga van Keulen, Solero Parasols

Industrieweg 210, Best, 5683 CH Holland

Telefonnummer: +31499375327 (mandag til fredag ​​fra 9:00 til 17:00)

Emailadresse: [email protected]

CVR-nummer: 17217199

Momsidentifikationsnummer: NL818978089B01

 

Artikel 3 – Anvendelsesområde

  1. Disse betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og enhver fjernkontrakt eller ordre mellem iværksætteren og forbrugeren.
  2. Før fjernkontrakten indgås, vil teksten i disse betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren på en sådan måde, at den let kan opbevares på et holdbart datamedie af forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil iværksætteren inden fjernkontrakten indgås angive, at betingelserne kan gennemgås, og at de på forbrugerens anmodning vil blive sendt uden beregning
  3. Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, uanset det foregående afsnit, og før fjernkontrakten indgås, kan teksten i disse betingelser stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren let kan opbevare dem på et holdbart medium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, før fjernkontrakten indgås, vil det blive angivet, hvor betingelserne kan findes ved elektroniske midler, og at de, på forbrugerens anmodning, ved elektroniske midler eller på anden måde, sendes uden beregning.
  4. Ud over disse betingelser gælder specifikke produkt- eller servicebetingelser, og de andet og tredje afsnit finder anvendelse mutatis mutandis, og forbrugeren kan i tilfælde af konfliktende betingelser altid støtte sig til den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
  5. Når en eller flere bestemmelser i disse betingelser er ugyldige eller ødelagt helt eller delvist, erstattes aftalen og de resterende betingelser og den relevante bestemmelse af en bestemmelse, der dækker den oprindelige så meget som muligt.
  6. Situationer, der ikke reguleres i disse betingelser, skal vurderes “i ånden” af disse betingelser.
  7. Mangel og uklarhed om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores betingelser skal forklares “til ånden” af disse betingelser.

Artikel 4 – Tilbuddet

  • Hvis et tilbud er underlagt en begrænset varighed eller betinget, vil dette blive nævnt eksplicit.
  • Tilbuddet i webshoppen er uforpligtende. Iværksætteren har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.
  • Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter/tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til en ordentlig vurdering af tilbuddet fra forbrugeren som muligt. Hvis iværksætteren bruger illustrationer, er disse en sand gengivelse af de tilbudte produkter/tjenester.
  • Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til kompensation eller opløsning af aftalen.
  • Hvert tilbud vil indeholde sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette omfatter især:
  1. prisen inklusive skatter;
  2. højden af eventuelle forsendelsesomkostninger;
  3. måden, hvorpå kontrakten skal indgås, og hvilke handlinger dette vil kræve;
  4. om fortrydelsesretten gælder eller ej;
  5. ordninger for betaling, levering og opfyldelse af kontrakten eller ordren;
  6. fristen for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken iværksætteren garanterer den tilbudte pris;
  7. satsen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af midlerne til fjernkommunikation beregnes på en anden måde end den grundlæggende afgift for de anvendte kommunikationsmidler;
  8. hvorvidt aftalen arkiveres efter dens afslutning, og i så fald hvordan forbrugeren kan konsultere den;
  9. måden, hvorpå forbrugeren kan rette de oplysninger, der er angivet i henhold til aftalen, inden aftalens indgåelse;

10. Udover hollandsk kan der indgås en aftale på andre sprog;

11. Adfærdskodeks, som iværksætteren skal overholde, og anvisninger, hvor forbrugeren kan finde adfærdskodeksen digitalt;

12. Den mindste varighed af fjernkontrakten for en varighedstransaktion.

Artikel 5 – Aftalens konklusion

  1. Aftalen er underlagt bestemmelserne i afsnit 4 i denne artikel, indgået på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og overholder de tilsvarende betingelser.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter erhvervsdrivende ved elektroniske midler modtagelse af ordren uden unødig forsinkelse. Så længe ordren ikke er bekræftet af erhvervsdrivende, kan forbrugeren tilbagekalde eller annullere aftalen uden omkostninger.
  3. Hvis kontrakten indgås elektronisk, vil erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sikre en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Erhvervsdrivende kan inden for lovgivningens rammer undersøge forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser samt faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernkontrakten. Hvis erhvervsdrivende på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller anmode om særlige betingelser.
  5. Erhvervsdrivende vil tilføje følgende oplysninger til produktet eller tjenesten, skriftligt eller på en måde, som forbrugeren kan gemme på et tilgængeligt varigt medium:

5.a. virksomhedens forretningsadresse;

5.b. betingelserne for, hvordan og på hvilken måde forbrugeren kan udøve sin ret til at trække sig tilbage, eller en klar erklæring om udelukkelse af retten til at trække sig tilbage;

5.c. oplysninger om eksisterende efter-salgsservice og garantier;

5.d. betingelserne i artikel 4, stk. 3, i disse registrerede data, medmindre erhvervsdrivende allerede har givet forbrugeren disse data før aftalens gennemførelse;

e. kravene til at afslutte aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end ét år eller for en ubestemt tid.

  1. Ved en varighedstransaktion gælder det foregående afsnit kun for den første levering.
  2. Enhver aftale eller ordre indgås under forudsætning af tilstrækkelig tilgængelighed af produkterne.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Levering af produkter:

  1. Ved et køb har en forbruger mulighed for at opløse aftalen inden for 14 dage uden angivelse af årsag. Denne frist begynder dagen efter modtagelsen af alle produkter af forbrugeren eller en af forbrugeren annonceret repræsentant.
  2. I fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen omhyggeligt. Han vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, vil han returnere produktet og om muligt i original stand og emballage returnere det til erhvervsdrivende i overensstemmelse med erhvervsdrivendes rimelige og klare instruktioner.
  3. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til erhvervsdrivende inden for 14 dage efter modtagelsen af alle produkterne. Forbrugeren kan gøre dette ved hjælp af standardformularen. Efter at forbrugeren har givet udtryk for ønske om at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal forbrugeren returnere produktet inden for 14 dage til erhvervsdrivende. Forbrugeren skal bevise, at produkterne returneres rettidigt, f.eks. ved hjælp af en kvittering for postlevering.
  4. Hvis forbrugeren ved udgangen af den lovbestemte periode i stk. 2 og 3 i denne artikel ikke har givet udtryk for at ønske at gøre brug af sin fortrydelsesret, eller produktet ikke er blevet returneret til erhvervsdrivende, er salget en kendsgerning.

Levering af tjenester:

  1. Ved levering af tjenester kan forbrugeren opløse kontrakten uden angivelse af årsag inden for 14 dage efter aftalens indgåelse.
  2. For at udøve sin fortrydelsesret vil forbrugeren informere erhvervsdrivende i overensstemmelse med erhvervsdrivendes rimelige og klare instruktioner.

 

Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelsesret

  1. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, er omkostningerne ved returnering fuldstændigt for forbrugerens regning.
  2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, skal erhvervsdrivende sørge for, at det fulde beløb tilbagebetales til forbrugeren inden for 14 dage efter, at forbrugeren har givet udtryk for ønske om at gøre brug af sin ret. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret, f.eks. ved hjælp af en kvittering for postlevering.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret

  1. Erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret, så vidt det er fastsat i stk. 2 og 3 i denne artikel. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun gyldig, hvis erhvervsdrivende tydeligt angiver dette i tilbuddet, mindst i tide til indgåelse af aftalen.
  2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
  3. Som erhvervsdrivende har etableret i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
  4. Som er tydeligt personlige i naturen;
  5. Som ikke kan returneres på grund af deres karakter;
  6. Som hurtigt forringes eller bliver absolutte;
  7. Hvis prisen på det er underlagt udsving på det finansielle marked, som erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;
    1. For individuelle aviser og tidsskrifter;
    2. For lyd- og videooptagelser og computerprogrammer, hvis forbrugeren har brudt forseglingen;
    3. Hygiejneprodukter, der er forseglet, og hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
    4. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:
    5. På indkvartering, transport, restaurant eller fritid, der skal udføres på en bestemt dato eller i en given periode;
    6. Tjenester, hvor levering med forbrugerens udtrykkelige samtykke er påbegyndt, før fortrydelsesperioden er udløbet;
      1. Spil og lotterier.

 

Artikel 9 – Prisen

  1. I løbet af den periode, der er angivet i tilbuddet, stiger priserne på de tilbudte produkter/tjenester ikke, undtagen for prisændringer på grund af ændringer i moms-satserne.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan erhvervsdrivende tilbyde produkter, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, som erhvervsdrivende ikke har kontrol over, med variable priser. Disse udsving og det faktum, at priserne er variable, vil blive nævnt i tilbuddet.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemte forskrifter eller bestemmelser.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er aftalt på forhånd med erhvervsdrivende og:
    1. de er resultatet af lovbestemte forskrifter eller bestemmelser; eller
    2. forbrugeren har beføjelse til at ophæve kontrakten på den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

5. Alle priser nævnt er inklusive moms.
Alle priser er underlagt trykfejl. Entreprenøren er ikke ansvarlig for trykfejl. Ved trykfejl er entreprenøren ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

  • Entreprenøren garanterer, at hans produkter og/eller tjenester opfylder kontrakten, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og/eller brugervenlighed og de gældende lovmæssige bestemmelser og/eller regler fra myndighederne, der gælder på datoen for indgåelse af aftalen. Hvis det er aftalt, angiver entreprenøren også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  • En garanti fra entreprenøren, producenten eller importøren ændrer ikke de lovbestemte rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende i henhold til aftalen med entreprenøren.
  • Eventuelle fejl eller forkerte produkter, der leveres, skal anmeldes skriftligt til entreprenøren inden for X dage/uger efter levering. Returnering af produkter skal ske i original emballage og i ny stand.
  • Entreprenørens garantiperiode svarer til fabriksgarantiperioden. Entreprenøren er ikke ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse, som forbrugeren kan have, eller for rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.
  • Garantien gælder ikke, hvis:
  1. De leverede varer er blevet repareret og/eller ændret af tredjeparter og/eller forbrugeren;
  2. De leverede varer er blevet udsat for usædvanlige omstændigheder eller på anden måde er blevet behandlet uforsvarligt eller i strid med entreprenørens instruktioner og/eller emballage.
  3. Fejlen helt eller delvist skyldes regler, som regeringen har bedt om eller vil bede om vedrørende materialets art eller kvalitet.

Artikel 11 – Levering og udførelse af ordre

  1. Entreprenøren vil tage den størst mulige omhu i modtagelse og udførelse og/eller levering af ordrer og tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, forbrugeren har meddelt entreprenøren.
  3. Accepterede ordrer vil blive sendt hurtigst muligt, men senest 30 dage efter ordremeldingen, medmindre forbrugeren har givet tilladelse til, at en længere leveringsperiode overholdes. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist udføres, vil forbrugeren modtage en meddelelse og have ret til at ophæve aftalen uden omkostninger.
  4. Alle leveringstider er vejledende. Overskridelse af en frist giver ikke forbrugeren ret til erstatning.
  5. I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med punkt 3 i denne artikel vil entreprenøren refundere det beløb, som forbrugeren allerede har betalt, så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter opløsningen.
  6. Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, vil entreprenøren forsøge at levere et erstatningsprodukt. Senest ved leveringen vil det blive meddelt, at der leveres et erstatningsprodukt. Ved erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved eventuel returnering skal afholdes af entreprenøren.
  7. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter ligger hos entreprenøren indtil levering til forbrugeren, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. Leveringsforpligtelsen opfyldes af entreprenøren, når ordren tilbydes forbrugeren én gang.

Artikel 12 – Varighedsaftaler: varighed, opsigelse og fornyelse

Opsigelse

  1. Hvis forbrugeren har indgået en kontrakt for ubestemt tid, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet), kan han til enhver tid opsige den i overensstemmelse med de gældende opsigelsesregler og med en maksimal varsel på en måned.
  2. Forbrugeren, der har indgået en kontrakt for en bestemt periode, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, kan til enhver tid opsige aftalen ved udløbet af den faste periode i overensstemmelse med de gældende opsigelsesregler og med en varsel på en måned.
  3. Forbrugeren kan, for de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
  4. opsige og er ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en given periode;
  5. opsige mindst på samme måde, som de er indgået af ham;
  6. opsige med samme opsigelsesvarsel som entreprenøren har fastsat for sig selv.

Fornyelse

  1. Forbrugeren, der har indgået en kontrakt for en bestemt periode, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, må ikke automatisk forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
  2. Uanset det foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, der omfatter regelmæssig levering af daglige eller ugentlige aviser og magasiner, stiltiende forlænges for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren har mulighed for at opsige den forlængede aftale ved udgangen af forlængelsen med en varsel på en måned.
  3. En aftale for en bestemt periode, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, må kun forlænges for en ubestemt periode, hvis forbrugeren kan opsige den til enhver tid med en varsel på højst en måned og en varsel på højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af daglige, ugentlige og månedlige aviser og magasiner.
  4. En aftale for en bestemt periode, der omfatter levering af en prøve- eller introduktion på aviser, ugeblade og magasiner (prøve- eller introduktionstilbud), ophører automatisk og fornyes ikke automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

  1. Aftaler med en varighed på mere end et år kan opsiges efter et år til enhver tid og med en varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed er en indsigelse mod opsigelsen før den aftalte varighed.

 

Artikel 13 – Betaling

  1. Så vidt andet ikke er aftalt, skal de beløb, der skyldes af forbrugeren, betales inden for 7 arbejdsdage efter fortrydelsesfristen i henhold til artikel 6, stk. 1. Ved en aftale om at levere en tjeneste skal beløbene betales inden for 7 arbejdsdage efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.
  2. Forbrugeren har pligt til straks at meddele eventuelle unøjagtigheder i de angivne betalingsoplysninger til entreprenøren.
  3. Ved manglende betaling har entreprenøren, med forbehold for de lovmæssige begrænsninger, ret til at opkræve rimelige omkostninger hos forbrugeren.

 

Artikel 14 – Klageprocedure

  1. Entreprenøren har en klageprocedure og behandler klager ved at udfylde klageproceduren.
  2. Klager over udførelsen af kontrakten eller en ordre skal beskrives fuldt ud og klart og indgives til entreprenøren senest 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager behandles inden for 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver længere behandlingstid, vil entreprenøren inden for perioden på 14 dage svare med en kvittering og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Hvis klagen ikke kan løses ved fælles konsultation, opstår der en tvist, der er modtagelig for tvistløsning.
  5. Ved klager, der ikke kan løses ved fælles konsultation, har forbrugeren mulighed for at kontakte Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur vil mediere gratis. Hvis der ikke er nogen løsning efter mediering, har forbrugeren mulighed for at indgive klagen til Stichting GeschilOnline, afgørelsen fra Stichting GeschilOnline er bindende. Forbrugeren og entreprenøren accepterer denne bindende beslutning. Indgivelse af en tvist til voldgiftsretten er ikke gratis. Forbrugeren skal betale omkostningerne ved voldgiftsretten. Derudover kan EU-borgere bruge Den Europæiske Platform for Tvistbilæggelse til at indgive en klage med henblik på at opnå en udenretlig løsning. Denne platform er tilgængelig på https://ec.europa.eu/odr, men vi anbefaler at kontakte Stichting WebwinkelKeur først.
  6. En klage suspenderer ikke entreprenørens forpligtelser, medmindre entreprenøren skriftligt angiver det modsatte.
  7. Hvis forbrugerens klage er velbegrundet, har entreprenøren mulighed for at erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.

 

Artikel 15 – Tvister

  1. Der gælder udelukkende nederlandsk lov for enhver tvist, aftaler og ordrer, selvom forbrugeren bor i udlandet.
  2. Wien-konventionen om international køb og salg af varer finder ikke anvendelse.

Artikel 16 – Yderligere eller forskellige betingelser

Yderligere fravigelser fra disse generelle vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal indføres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan gemmes på en holdbar medie af forbrugeren på en tilgængelig måde.

Solero Parasols NederlandSolero Parasols BelgieSolero Parasols United KingdomParasols Solero FranceSolero Sonnenschirme DeutschlandAustriaSolero Parasoles EspanadanishSolero Parasols Europe